بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۰

یادگیری دو زبان می‌تواند مهارت‌های اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم را تقویت کند

بازدید 10
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پژوهشگران می‌گویند که توانایی صحبت به دو زبان به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعی کلیدی را بیاموزند. .

به گزارش انتخاب و به نقل از هلث دی؛  یادگیری یک زبان دوم ممکن است به نظر رویکردی غیرمعمول برای درمان اوتیسم بیاید، اما تحقیقات به مزایای شگفت‌انگیز دو زبانه شدن اشاره دارد.

لوسینا اودین، پژوهشگر و استاد روان‌پزشکی و روان‌شناسی رشد در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس، در بیانیه‌ای گفت: «اگر شما مجبور باشید دو زبان را به‌طور هم‌زمان مدیریت کنید، باید یکی از آن‌ها را مهار کنید تا از دیگری استفاده کنید. این ایده است که مهار کردن – یا توانایی متوقف کردن خود از انجام کاری – ممکن است با دانستن دو زبان تقویت شود.»

برای این مطالعه، اودین و تیمش ۱۱۶ کودک بین ۷ تا ۱۲ ساله را بررسی کردند. از این تعداد، ۲۱ نفر از ۵۳ کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) چندزبانه بودند، همانطور که ۳۵ کودک دیگر که در حال رشد معمولی بودند نیز چندزبانه بودند.

بیشتر کودکان چندزبانه زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی صحبت می‌کردند. برخی از آن‌ها همچنین به زبان‌های فرانسوی، عبری، پرتغالی، ژاپنی یا بلغاری به‌همراه انگلیسی صحبت می‌کردند.

والدین پرسشنامه‌هایی پر کردند که توانایی فرزندانشان را در درک دیدگاه‌های دیگران و همچنین ارتباط اجتماعی ارزیابی می‌کرد.

در آزمایش‌های مهارت‌های اجرایی که به افراد کمک می‌کنند تا مسائل را حل کنند، تصمیم بگیرند و احساسات خود را مدیریت کنند، پژوهشگران متوجه شدند که کودکان چندزبانه عملکرد بهتری نسبت به دیگران داشتند.

کودکان چندزبانه‌ای که به اختلال طیف اوتیسم مبتلا بودند، توانایی بیشتری در کنترل تکانه‌های خود نسبت به کودکانی که فقط به زبان مادری خود صحبت می‌کردند، داشتند.

پژوهشگران نوشتند: «ما هم ارتباطات مستقیم و غیرمستقیمی بین وضعیت چندزبانه و مهارت‌های درک دیدگاه یافتیم، به‌طوری که چندزبانه بودن با مهارت‌های بهتر درک دیدگاه همراه بود.»

دلایل احتمالی برای این موضوع: افرادی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، مجبورند نشانه‌های اجتماعی را برای تصمیم‌گیری در مورد استفاده از کدام زبان ارزیابی کنند. یا اینکه آگاهی آن‌ها از زبان دوم با توانایی بالاتری در درک خود زبان همراه است.

پژوهشگران گفته‌اند که مهارت‌های اجرایی کودکان چندزبانه ممکن است با نیاز به انتخاب زبان مناسب برای استفاده، تقویت شود.

این مطالعه به این نتیجه رسید که تشویق به چندزبانه بودن در خانه می‌تواند یک «مداخله طبیعی» برای برخی از انواع عملکردهای ذهنی باشد.

منبع خبر: انتخاب / یادگیری دو زبان می‌تواند مهارت‌های اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم را تقویت کند

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب سردبیر