در نشست خبری سومین دوره نمایشگاه ایران مد ۲۰۲۵، جلیل سعیدلو رئیس انجمن امدال با اشاره به رضایت شرکتکنندگان در دو دوره گذشته این رویداد گفت: «طی دو دوره گذشته توانستیم رضایت شرکتکنندگان را جلب کنیم و این باعث شده که برای دوره جاری، تاکنون بیش از ۶۰ درصد از ظرفیت نمایشگاه ثبتنام شده باشد.»
وی همچنین درباره ادغام نمایشگاههای حوزه سلامت اظهار داشت: «ما هنوز برای ادغام نمایشگاههای دارویی و تجهیزات پزشکی زیرساخت و بستر مناسب را نداریم، اما در صورت امکان و بهبود شرایط، قطعاً شرکتها استقبال خواهند کرد.» سعیدلو تأکید کرد: «در هیچ شرایط و بحرانی، صنعت سلامت کشور از حضور در کنار مردم منصرف نخواهد شد؛ در دوران دفاع مقدس، کرونا و جنگ ۱۲ روزه نیز شاهد همراهی کامل این صنعت با مردم بودیم. صنعت سلامت در کنار بیزینس، رسالتی برای خود تعریف کرده تا پشتیبان پزشکان و مردم کشور باشد. ایران مد به نمایشگاهی سرآمد در حوزه سلامت ایران تبدیل شده است.»
ابوالفتح صانعی، عضو هیئتمدیره اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران، با اشاره به وضعیت اقتصادی فعالان حوزه تجهیزات پزشکی گفت: «هماکنون با رکود، تورم و مشکلات ارزی و ریالی مواجه هستیم، اما این مشکلات باعث نخواهد شد که شرکتها در نمایشگاه ایران مد شرکت نکنند. این تحرک و پویایی فعالین صنف است که باعث پیشرفت و بهروز شدن میشود.» او نیز تأکید کرد: «نمایشگاه ایران مد به یکی از نمایشگاههای سرآمد حوزه سلامت کشور تبدیل شده است و تشکلها محور برگزاری آن هستند.»
عباس تقدسینژاد، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای شهرآفتاب، با اعلام برگزاری چشمگیرتر نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته گفت: «در سال گذشته حدود ۳۰۰ شرکت در فضایی ۳۰ هزار متری در نمایشگاه ایران مد شرکت کردند و امسال قرار است تعداد شرکتهای حاضر افزایش یابد. همچنین بیش از ۴۰ رویداد در حین برگزاری نمایشگاه ایران مد برگزار خواهد شد.»
او درباره تسهیل رفتوآمد بازدیدکنندگان گفت: «به دلیل قرارگیری ایستگاه شهرآفتاب در خط پرند، امکان اختصاص سرویس ویژه مترو برای نمایشگاه وجود ندارد؛ اما در صورت وجود تقاضا، میتوانیم از ایستگاه مترو شاهد به سمت نمایشگاه و بالعکس اتوبوسهایی را در نظر بگیریم.»
محمد هاشمی، مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، نیز در این نشست گفت: «نمایشگاههای حوزه سلامت طی سالهای اخیر بیشتر به گعده و دورهمی تبدیل شدهاند، در حالی که نمایشگاه باید به دنبال حقیقت باشد و هدفش آگاهسازی و ایجاد شناخت در تمامی اقشار جامعه، از یک پزشک متخصص تا کودک بازدیدکننده باشد.»
او با انتقاد از نبود آمار شفاف قراردادهای منعقدشده در نمایشگاهها، گفت: «باید از حالت فعلی خارج شده و عملگرا شویم. تشکلهایی که در برگزاری ایران مد مشارکت دارند، نهالهای کوچکی هستند که این حوزه را به درختی تنومند تبدیل کردهاند.» هاشمی پیشنهاد داد برای نمایشگاه ایران مد، «جایزه آیمد» تعریف شود تا در روز افتتاحیه یا اختتامیه، برگزیدگان حوزه تجهیزات پزشکی معرفی شوند.
عبدالله مستعلیپور، نایبرئیس انجمن امدال، نیز با اشاره به همراهی تشکلها با وزارت بهداشت در بحران جنگ ۱۲ روزه، گفت: «ایران مد اعلام میکند که در هر شرایطی در کنار مردم و کشور خواهیم بود. در این نمایشگاه، شرکتهای کوچک و توانمندیهای آنها دیده میشوند. یکی از اهداف ایران مد نیز همین دیده شدن پتانسیل شرکتهای کوچک است.»
او افزود: «تمام تلاش ما این است که دوره سوم ایران مد چشمگیرتر از دوره قبل برگزار شود.»
سید حسین لسان، عضو هیئتمدیره اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران، با بیان اینکه «ایران مد یکی از ارزانترین نمایشگاههای حوزه سلامت است» گفت: «این نمایشگاه به مکانی برای تبادل علم و تجربه تبدیل شده و محل برگزاری آن در جهان طراز اول است.»
همچنین معروفی، عضو هیئتمدیره انجمن امدال، با تأکید بر علاقهمندی فعالان حوزه تجهیزات پزشکی به کارشان، گفت: «حضور همزمان تولید و واردات در کنار یکدیگر، ویژگی برجسته نمایشگاه ایران مد است.»
ضیایی، دیگر عضو هیئتمدیره انجمن امدال، با اشاره به سابقه ایران مد گفت: «قدمت این نمایشگاه به دهه ۸۰ بازمیگردد که با همراهی سه تشکل حوزه تجهیزات پزشکی دوباره احیا شده است. این نمایشگاه با هدف پیشرفت جمعی و به دور از منافع شخصی و با کار گروهی برگزار میشود.»
سورنا واحدی، عضو هیئتمدیره انجمن امدال، نیز گفت: «فقط در روز نخست ثبتنام، ۲۵ درصد از فضای نمایشگاه ایران مد رزرو شد و تا هفته گذشته، حدود ۶۰ درصد از فضای نمایشگاه امسال پر شده است. پیشبینی ما این است که نمایشگاه امسال قویتر از سال گذشته برگزار شود.»
در پایان نشست خبری، از پوستر نمایشگاه ایران مد ۲۰۲۵ و باشگاه مشتریان ایرانمد با حضور اعضای هیئتمدیره هر سه انجمن رونمایی شد. به گفته واحدی، تمامی افرادی که در نمایشگاه شرکت میکنند، بهصورت رایگان در این باشگاه عضو خواهند شد و به ازای هر سال حضور، یک امتیاز کسب خواهند کرد.
سومین دوره نمایشگاه ایران مد، با هدف گسترش و پیشرفت فعالیت تولیدکنندگان، افزایش ارتباط صنعت با دانشگاه و پرورش منابع انسانی مفید، برگزار خواهد شد.
نظرات کاربران