به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی درباره میزان سهم رانندگان و سرنشیان خودروها از حوادث در حوادث ترافیکی اظهار کرد: سهم فوت رانندگان در حوادث ترافیکی ۲۴ درصد است این در حالیست که سهم سایر سرنشینان خودروها از میزان مرگومیر حوادث ترافیکی ۳۵ درصد است. سهم بیشتر سایر سرنشینان خودروها نسبت به رانندگان از میزان مرگومیر در حوادث ترافیکی به دلیل این است که رانندگان خودروها کمربند ایمنی خود را میبندند.
وی درباره ترویج بستن کمربند ایمنی خودروها توضیح داد: فرهنگسازی بستن کمربند ایمنی طی سالهای ۸۵ تا ۹۲ در کشور اجرا شد. رسانهها و مردم در ارتباط با ترویج بستن کمربند ایمنی خودروها پای کار آمدند. فرهنگسازی به نحوی انجام شد که بستن کمربند ایمنی برای رانندگان به یک فرهنگ ترافیکی تبدیل شد. اگر فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی ادامه داشت افت قابل قبولی در میزان مرگومیر ناشی از حوادث ترافیک به دست میآوردیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: با توجه به افزایش خودروهای کشور، کمرنگشدن فرهنگ بستن کمربند ایمنی، بسندهکردن بستن کمربند ایمنی فقط به رانندگان سبب بروز شرایط فعلی شده است.
انتهای پیام
منبع خبر:
ISNA /
میزان مرگومیر رانندگان و سرنشینان در حوادث ترافیکی/ نقش کمربند ایمنی در کاهش تلفات
گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است میباشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.
نظرات کاربران