بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۰

گام‌های استوار “ایران دارو” به سوی سودآوری

ایران دارو
بازدید 9

 

به گزارش دوشنبه های دارویی در دنیای پرچالش و پویاى صنعت داروسازی، شرکت ایران دارو با بیش از ۶۰ سال سابقه و تجربه، نقش کلیدی و تاثیرگذاری در توسعه سلامت و داروسازی کشور ایفا کرده است. این شرکت که همواره با نگاهی بلندمدت به بهبود کیفیت و ارتقای بهره‌وری محصولات خود پرداخته، اکنون در مسیر رشد و تحولات جدیدی قرار دارد.

در این میان، مهندس «میثم خلیل پور»، معاونت اقتصادی و مالی شرکت ایران دارو، یکی از شرکتهای زیر مجموعه گروه سلامت و دارویی برکت، در گفتگو با ما درباره چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو و استراتژی‌های مالی موثر در راستای تحقق اهداف بزرگ این شرکت، به ویژه در زمینه‌های صادرات، نوآوری، و تحقیق و توسعه، نظرات خود را بیان کرده است.

مشروح گفتگو را در ادامه می خوانیم:

* ایران دارو با تاریخچه‌ای بیش از ۶۰ ساله و جایگاه ویژه‌ای در صنعت داروسازی ایران، توانسته است به یکی از پیشروهای این صنعت تبدیل شود. با توجه به تحولات اقتصادی و نیازهای روزافزون بازار، شما چه عواملی را به عنوان کلید موفقیت در این مسیر می‌بینید و به نظر شما، مهم‌ترین چالش‌های ایران دارو در حفظ و تقویت این جایگاه در سال‌های آینده چیست؟

خلیل پور: ما با تکیه بر تجربه ۶۰ ساله این شرکت و با استفاده از ظرفیت گروه سلامت و دارویی برکت به تولید مکمل ها و داروهای جدیدی اقدام خواهیم کرد با استفاده از دانش روز توسط مدیران فرهیخته این شرکت در عرصه تولید محصولات جدید گام های بلندی را در حوزه سلامت برداشته ایم که ثمره آن در آتیه شرکت قابل مشاهده خواهد بود.

از عوامل چالش انگیز در صنعت دارو و این شرکت می توان به عوامل مهم کمبود نقدینگی، افزایش دوره وصول مطالبات و نیز اخذ گواهی GMP خطوط تولید اشاره کرد.

* باتوجه به اهداف استراتژیک شرکت ایران دارو، به خصوص در زمینه افزایش بهره‌وری و رشد سودآوری، چه تدابیری در بخش مالی اندیشیده شده است تا این اهداف محقق شوند و در شرایط اقتصادی فعلی به حداکثر اثرگذاری برسند؟

ما در شرکت ایران دارو با توجه به برنامه تدوین شده استراتژیک از طریق افزایش فروش محصولات، مدیریت بهای تمام شده ، مدیریت بهینه منابع و مصارف و افزایش درآمد خدمات کارمزدی، سودآوری پایداری را برنامه ریزی نمودیم. از دیگر برنامه هایی که در استراتژی شرکت تعیین شده ارتقا برند شرکت و محصولات-تقویت روابط با مشتریان-ارتقا کیفیت محصولات و بسته بندی آنها است.

همچنین از دیگر عوامل موثر بر رشد سودآوری نیز می توان به استفاده از ابزارهای مختلف کنترل نقدینگی مانند کاهش دوره وصول مطالبات اشاره کرد.

* ایران دارو با اختصاص ۱۰ درصد از بودجه فروش به صادرات، به دنبال توسعه بازارهای بین‌المللی است. آیا شما به عنوان معاون مالی، استراتژی‌های خاصی برای مدیریت ریسک‌های مالی و ارزی مرتبط با صادرات و ورود به بازارهای جدید دارید؟

با توجه به ریسک های موجود در بازارهای صادراتی به جهت کنترل و کاهش ریسکهای موجود اقداماتی نظیر ثبت محصول در کشور مقصد، اخذ مجوزات لازم و دریافت کامل وجه قبل از ارسال کالا انجام می گردد.

همچنین با همکاری شرکت برکت الصحه که جزو شرکت های گروه سلامت و دارویی برکت است و بصورت تخصصی در حوزه صادرات فعالیت دارد ما در دو جنبه کاهش ریسک و اخذ بازارهای جدید برنامه ریزی های مدونی را انجام داده ایم.

* با توجه به هدف تولید ۵ محصول جدید در سال، چه برنامه‌هایی برای تأمین مالی این نوآوری‌ها و تضمین سودآوری بلندمدت این محصولات دارید؟ آیا منابع داخلی برای این فرآیندها کافی هستند یا به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی هستید؟

خلیل پور : در راستای نوآوری محصولات جدید با بهره گیری از ماده اولیه با کیفیت و طراحی بسته بندی جدید برنامه ریزی مدونی برای بازاریابی محصولات مانند ویزیت علمی-شرکت در نمایشگاه ها و کنگره های تخصصی برای معرفی و ثبت جایگاه محصولات اقدام نموده ایم.

با توجه به شرایط نقدینگی در صنعت دارو که گاهی موجب خلل در اجرای برنامه ها خواهد شد با برنامه ریزی مدون سعی بر آن داریم که وقفه ای در اجرای این هدف ایجاد نشود.

ما بر این باوریم که با تلاش و پشتکار نیروهای متخصص به اهداف سود آوری پایدار و نیز رشد سهم بازار دست خواهیم یافت. / لینک منبع خبر

 

ایران دارو تحول صنعت دارو میثم خلیل پور نقدینگی صنعت دارو

منبع خبر: دوشنبه های دارویی / گام‌های استوار “ایران دارو” به سوی سودآوری

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب سردبیر