بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۰

ده چیزی که از روابط‌ عمومی انتظار می‌رود

بازدید 11

روابط‌ عمومی / باز هم از روابط‌ عمومی/

یادداشت: ۱.رسانه و رسانای اصلی‌تان را بشناسید و با استمرار ‌انتشار خبرها، عادت مراجعه به درگاه خبری مشخص را فراهم آورید.
(که پراکنده‌کاری هم ثمربخش نیست.)

۲.پنهان‌کار نباشید و بهتر است در کار خیلی شفاف عمل کنید؛ عدم شفافیت، تصویر شما را بزدلانه و محافظه‌کار می‌سازد.
صریح بودن، بهتر از شیرینی و دروغ‌پردازی است.

۳.نظرات و مواضع سازمان را از اتفاقات و وقایع جاریه تفکیک کنید؛ و هرگز یک کُل (شرکت و سازمان) را فدای جز نکنید (خواست رئیس یا مدیرعامل!)
می‌توان این مهم را از جانبداری از یک نامزد خاص در همین دوره اخیر ریاست‌جمهوری در برخی از این شرکت‌ها دید و عبرت گرفت.

۴.اعتبار و وجهه سازمان‌تان، غالبا از اعتبار افراد و مسوولان آن سازمان، ارجح‌تر است. افراد می‌روند و سازمان می‌ماند. نباید گذاشت رقابت‌های حزبی و دسته‌ای، و اشتباهات احتمالی مدیرعامل و مسئولان سازمان به ضرر کیان سازمان تمام شود.
(دیده‌اید که سازمان بازرسی کل کشور، هلدینگ‌ها و شرکت‌های عمومی و دولتی را از جانبداری مستقیم منع کرده.)

۵.در خبرها اطلاعات مفید بدهید، آمار و عدد و رقم و نسبت؛ مردم بهتر این چیزها را جذب می‌کنند؛ آمارهای به‌روز، واقعی و مفید را.

۶.مراقب بدخواهان و سخن‌چینان باشید، آن‌ها مدام چهره شما را خراب می‌کنند! شما فقط دو سلاح دارید؛ کار و صداقت.
صادقانه به کارتان ادامه دهید، سخن‌چین خودش افشا می‌شود. به‌ویژه آن‌ها که چون به خلوت می‌روند…

۷.آماده باشید و به‌سرعت واکنش نشان دهید. دنیا را اگر آب ببرد، خیلی از روابط‌عمومی‌ها را هم خواب می‌برد! پس آماده باشید.

۸.در شبکه‌های اجتماعی بچرخید و فرار نکنید و جای پای‌تان را بسازید و مردم و مخاطبان‌تان را دریابید. روابط‌عمومی‌ای که نداند در اطرافش چه خبر است، باید در سازمان شهرونداری استخدام شود! آن‌جا ده سال ده سال از خواب برمی‌خیزند و فرقی هم نمی‌کند که کار کنند یا نکنند! مواجب آن‌ها می‌رسد!

۹.روابط‌ عمومیِ آدم حسابی باشید، این فرق می‌کند که شما فرق اطلاع‌رسانی، فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای و تبلیغات را خوب بدانید یا نه! آدم‌حسابی که باشید، فرق آن‌ها را هم بهتر خواهید فهمید.

۱۰.یکی از وظایف روابط‌عمومی، جا گرفتن در بهترین رسانه ممکن است و انتقال خبرها و ارائه اطلاعات دقیق از گردش رسانه‌ای به بالا‌دستی است، سخت‌کوشی کنید و جا بگیرید. کارهاتان را پیش ببرید.

✔️نهاد روابط‌ عمومی در سازمان، به مانند واحدهای بهداشت و ایمنی و آموزش در سازمان‌ها، مستقل است. برای سازمان‌تان کار کنید، اما مستقل و جنتلمن باشید و بمانید. مخاطبان، واقعا آدم مستقل و راست را دوست دارند.


منبع خبر: فن سالاران – دارو / ده چیزی که از روابط‌عمومی انتظار می‌رود

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *