بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۰

افزایش گرایش مردان ایرانی به جراحی‌های زیبایی

بازدید 7

گرایش مردان ایرانی به جراحی‌های زیبایی

رئیس انجمن جراحی‌های زیبایی و پلاستیک ایران، فضای مجازی را عاملی مهم در گرایش روز افزون افراد به جراحی‌های زیبایی خواند و گفت: متاسفانه گرایش به این جراحی ها در مردان با شیب ملایمی در حال افزایش است.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر بابک نیکومرام علت افزایش گرایش مردان به جراحی‌های زیبایی را حضور در فضای مجازی و میل به سلفی گرفتن دانست و گفت: به علت ارزان بودن اعمال جراحی در ایران می‌توان گفت که مردان از هر طبقه اجتماعی برای جراحی‌های زیبایی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: آمار دقیقی از میزان جراحی زیبایی در مردان ایرانی نیست، اما در دنیا به طور متوسط ۱۵ درصد جراحی‌ها متعلق به مردان است که به نظر ایران هم از همین میزان تبعیت می‌کند.

رئیس انجمن جراحی‌های زیبایی و پلاستیک ایران تصریح کرد: در مردان با شیب ملایم‌تری افزایش گرایش به جراحی‌های زیبایی دیده می‌شود که آن هم به علت گسترش فضای مجازی و حضور درآن و گذاشتن تصاویر در فضای مجازی و همچنین بعضی تبلیغات در آن حوزه است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام گروه سنی آقایان بیشتر برای جراحی‌های زیبایی مراجعه می‌کنند، گفت: بسته به نوع عمل فرق دارد، اما در عمل‌های زیبایی رینوپلاستی و ژنیکوماستی ۱۸-۳۵ ساله‌ها و در جراحی‌های زیبایی بلفاروپلاستی مردان با سنین بالاتر مراجعه می‌کنند.

تبلیغات مسموم در فضای مجازی عامل افزایش متقاضیان جراحی های غیر متعارف

دکتر نیکو مرام تصریح کرد: در برخی موارد متقاضیان با تبلیغات فضای مجازی درخواست‌هایی خارج ار عرف دارند که با مشاوره خوب می‌توان از اینگونه اعمال خارج از عرف جلوگیری کرد. مشکل این است که غالبا اینگونه متقاضیان به جراحان پلاستیک یا دیگر متخصصان مرتبط مراجعه نمی‌کنند، بلکه با تبلیغات مسموم فضای مجازی در دام مداخله گران و کلینیک‌های غیرمجاز می‌افتند.

وی اظهار کرد: فرهنگ ایرانی با گسترش فضای مجازی وعدم فرهنگ‌سازی متولیان امور در حال تغییره چهره است که متعاقب آن سلیقه افراد برای اعمال جراحی نیز تغییر می‌کند و دولت در این عرصه باید هوشیارانه‌تر عمل کند.

منبع: ایلنا

منبع خبر: ساعت سلامت / افزایش گرایش مردان ایرانی به جراحی‌های زیبایی

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *