بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۰

مکمل های غذایی و رقابت با برندهای خارجی در بازار داخلی

تصویر پیدا نشد !
بازدید 8

فاطمه زمانی مدیر عامل داروسازی فروغ سلامت و رئیس هیات مدیره مهان دارو درمان در یادداشتی برای دوشنبه های دارویی راجع به ضرورت فراهم سازی بسترهای اقتصادی برای ارتقای کیفیت تولید داخلی مکمل های غذایی نوشت:

یکی از آفت ها و خطاهایی که در فرایند حمایت از تولید ملی صورت می‌گیرد، افت کیفیت است

این یک دغدغه جدی است چرا که غفلت از آن، در بلند مدت به ضرر تولید داخل منجر خواهد شد و سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به تولیدات داخلی را خدشه دار می کند و زخمهای التیام نیافتنی برای اعتبارصنعت ایجاد می کند.

حمایت از تولید ملی ضروری است ولی تولیدی که با کیفیت باشد و استانداردهای لازم را داشته باشد. واقعیت این است که هر تولیدی، شایسته حمایت نیست.

بدیهی است که حمایت از صنعت داخلی بسیار اهمیت دارد، اما این حمایت نباید منجر به کاهش کیفیت محصولات و آسیب به سلامت مصرف‌کنندگان شود.

برای جلوگیری از “حمایت از تولید داخلی به قیمت از دست دادن کیفیت” لازم است که رویکردهای جامع و متوازن اتخاذ شوند.

یکی از راه ها این است کهبا نظارت و بازرسی مستمر استانداردهای کیفیت، تضمین کیفیت در خط تولید و استفاده از مواد اولیه با کیفیت و ترویج نوآوری و تحقیق و توسعه (R&D) می توان از کیفیت مراقبت کرد.

همچنین باید رقابت در بازار را تقویت کرد و یکی از روش های متداول برای رسیدن به این مقصود، حضور اقلام وارداتی با کیفیت و اصالت است. به جای ممنوعیت واردات به طور کامل، باید سهمی از بازار را به واردات محصولاتی که استانداردهای جهانی را رعایت می‌کنند، اختصاص داد تا رقابت سالم در بازار حفظ شود و صنعت داخلی نیز تحت فشار کیفیت قرار گیرد.

با ایجاد توازن بین تولید داخلی و واردات مکمل‌ها، برای محصولات داخلی فرصت رقابت ‌ایجاد می شود و تولیدکنندگان داخلی را میتوان به ارتقای کیفیت و تطابق با استانداردهای بین‌المللی تشویق کرد. واردات باید به‌گونه‌ای باشد که ما تولیدکنندگان داخلی به ارتقای کیفیت و بهبود محصولات خود مجبور شویم.

 

داروسازی فروغ سلامت فاطمه زمانی

منبع خبر: دوشنبه های دارویی / مکمل های غذایی و رقابت با برندهای خارجی در بازار داخلی

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب سردبیر