بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۰

آیا برای صادرات دارو باید از وزارت بهداشت مجوز دریافت کرد؟

تصویر پیدا نشد !
بازدید 22

به گزارش دوشنبه های دارویی محمدرضا موسوی، در پنل تخصصی دارو با موضوع “تجربیات ورود به بازارهای بین‌المللی” که به عنوان بخشی از اولین دوره آموزش نیروی انسانی تخصصی صادرات دارو در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد بر اهمیت تکمیل “زنجیره ارزش” و ایجاد مزیت رقابتی برای صادرات تاکید کرد و گفت: کیمیاگران امروز، با تکمیل زنجیره ارزش از صنعت پتروشیمی تا صنعت دارویی، توانسته‌ به مزیت‌های قابل توجهی دست یابد.

به گفته موسوی، این شرکت در حال حاضر به بیش از ۱۲۰ کارخانه داروسازی، مواد اولیه ارسال می‌کند.

موسوی به چالش‌های موجود در بازارهای بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «با وجود رقبای جدی مانند هند و چین در حوزه تولید مواد اولیه با حجم های بالا، می توان با حجم‌های پایین‌تر هم در این بازارها رقابت کرد، به شرط اینکه برای مشتریان مزیت رقابتی ایجاد کنیم

وی تاکید کرد: هرچند در سالهای دهه ۸۰ صادرات دارو سالانه به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده بود ولی امروز به وضوح افت کرده است و این موضوع باید آسیب شناسی شود.

آیا برای صادرات باید از وزارت بهداشت مجوز دریافت کرد؟

محمد عبده‌زاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، در اولین دوره آموزش نیروی انسانی تخصصی صادرات دارو گفت: یک پرسش اساسی در مورد صادرات حوزه دارو این است که چرا صادرکننده باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرد.

ما قوانین واردات را به خوبی بلدیم ولی صادرات را بلد نیستیم.

بسیاری از شرکت‌های ما دغدغه صادرات ندارند و تنها به بازار داخلی می‌اندیشند.

وقتی اکثر شرکت‌های ما GMP داخلی را ندارند، چطور انتظار توسعه صادرات و رسیدن به صادرات پایدار داریم.

سبد محصولات شرکت‌های ما باید دارای محصولاتی باشد که دارای مزیت رقابتی باشد.

از سوی دیگر معدود شرکت‌های ما نیز که سیاست‌گذاری صادراتی دارند، به دلیل سیاست‌گذاری‌های ناصحیح صادراتی، در این زمینه موفقیت چشمگیری نداشته‌اند.

اولویت صادراتی در نهادهای بالادست ما نیز وجود ندارد و اولویت بیشتر تامین داخلی بوده است.

قیمت‌گذاری مکمل‌ها، مانع صادرات است

مهدی پیرصالحی عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی در پنل اولین دوره آموزش نیروی انسانی تخصصی صادرات دارو گفت: در حوزه مکمل یکی از عوامل بازدارنده توسعه و صادرات، قیمت‌گذاری اشتباه این محصولات است.

قیمت‌گذاری اشتباه باعث شده تا شرکت‌های تولیدکننده در حوزه صادرات کارآیی مناسب نداشته باشند.

قیمت‌گذاری اشتباه مکمل، به دلیل کاهش سودآوری، شرکت‌های فعال در این حوزه را کوچک نگاه می‌دارد.

شرکت تولیدکننده ای که کوچک بماند نمی‌تواند در رقابت تجاری جهانی شریک بین‌المللی بزرگ داشته باشد.

ما برای توسعه صادرات مکمل، نیاز به شرکت‌های تولیدکننده سودآور داریم و سودآوری در این حوزه با قیمت‌گذاری اشتباه دست‌یافتنی نیست.

 

صادرات دارو قیمتگذاری دستوری محمد عبده زاده محمدرضا موسوی مهدی پیرصالحی

منبع خبر: دوشنبه های دارویی / آیا برای صادرات دارو باید از وزارت بهداشت مجوز دریافت کرد؟

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *