بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۰

رفع مشکلات پرستاری قبل از تبدیل شدن به اعتراضات

بازدید 11

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت، «پیشگیری مقدم بر درمان است» را شعار حراست وزارت بهداشت دانست و افزود: وزارت بهداشت، به دلیل ساختار، ماهیت کاری و وظایف گسترده‌ای که به او محول شده با طیف وسیعی از مردم، دانشجویان، استادان و دانشگاه‌ها در ارتباط بوده و برنامه‌های ملی زیادی را باید اجرا کند که مورد تأکیدات مقام معظم رهبری است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در تمام این موارد شعار اصلی ما از جمله شعار حوزه حراست باید «پیشگیری مقدم بر درمان است» باشد. یعنی باید نقاط ضعف یا تهدید را پیش از بروز و تبدیل شدن به بحران، پیش بینی و پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار وزارتش با اعتراض پرستاران مواجه شده است، اظهار کرد: باید چنین مواردی را پیش از تبدیل شدن به اعتراضات به روش‌های دقیق و علمی پیش بینی و مرتفع کنیم.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه بهداشت شاهد پیشرفت شاخص‌هایی مانند کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران هستیم که در دنیا نمونه است به واسطه توجه به پیشگیری بوده است. این نوع اقدام، هم ارزش دینی و هم ارزش ملی دارد و نیازمند نگاه دقیق و وسیع است. بنابراین حراست هم باید بتواند با پیشگیری از حوادث، نقش خود را در این چارچوب ایفا کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: من چهل سال است با قشر دانشجو سر و کار دارم و می دانم اگر مشکلات آنها را زودتر با گفتگو حل کنیم، این روش بهتر جواب می‌دهد و اینگونه مسائل نیازمند پیش بینی است.

وی با تاکید بر نگاه به قانون به عنوان فصل الخطاب، یادآور شد: آنچه همه ما باید به آن متعهد باشیم قانون است. چیزی در کشور فراتر یا پایین‌تر از قانون نداریم. امام و مقام معظم رهبری قانون را فصل الخطاب معرفی کرده اند.

وزیر بهداشت بیان کرد: نقش حراست در درجه اول یک نقش علمی است. به طوری که شناخت نقاط قوت و ضعف، پیش بینی رویدادها و بحران‌ها، هشدار دادن نسبت به آنها و اینچنین موارد نیازمند داشتن دیدگاه علمی و آینده نگر است.

ظفرقندی ابراز داشت: اقدام ساده و سنتی این است که زمان وقوع بحران‌ها به آنها ورود کنیم در حالی که دوران این نوع نگاه و اقدام گذشته است.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اینکه هدف همه ما رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت و رسیدن به اهداف بلند کشور است، اظهار امیدواری کرد با کمک همه و توجه به نگرش پیشگیری و احترام به قانون، قبل از بروز مسائل با نگرش عملی و پیش بینی‌های لازم، مشکلات شناسایی و مرتفع شوند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر / رفع مشکلات پرستاری قبل از تبدیل شدن به اعتراضات

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *